Häromdagen presenterade journalistkollegerna en stor studie om frukt och grönt. En halv miljon människor i tio västeuropeiska länder deltog och forskarna kom fram till att risken att få cancer minskar med i snitt 3 procent om man regelbundet äter mycket frukt och grönt.
Rubriken gick ut på att just dessa produkter inte hade den önskade effekten och att de alltså inte hjälper mot cancer.
Är 3 procent mycket eller litet, blir min fundering då.
En forskare som i hela sitt liv forskat på hjärntumörer skulle vara överlycklig om han hittade en metod, en behandling som gör att 3 procent av hans patienter skulle befrias från att få cancer.
- Jag skulle antagligen få pris för detta, säger han.